Η δράση του μαγικού κόσμου της Formula 1 επανέρχεται για δεύτερο σερί Σαββατοκύριακο στην μαγευτική και θρυλική πίστα της Monza. Η πίστα με την ιταλική ονομασία Autodromo Nazionale di Monza βρίσκεται κοντά στην πόλη του Μιλάνο και αποτελεί την αρχαιότερη αγωνιστική πίστα σε ευρωπαϊκό έδαφος. Η σύγχρονη αγωνιστική διαδρομή των 5,79 Km χαρακτηρίζεται από υψηλή ταχύτητα, γεγονός που αποδεικνύεται από την περσινή ταχύτητα του Lando Norris, ο οποίος κατέγραψε μέση ταχύτητα 263 Km/h διατηρώντας το δεξί του πόδι καρφωμένο στο πεντάλ του γκαζιού για το 80% του γύρου. Αυτά τα στατιστικά διαμορφώνονται με βάση το setup των μονοθεσίων που παρουσιάζει τα παρακάτω χαρακτηριστικά.
Χαρακτηριστικά Setup
Το αεροδυναμικό πακέτο που επιλέγει κάθε ομάδα χαρακτηρίζεται από την ελάχιστη κάθετη δύναμη σε σχέση με τις υπόλοιπες πίστες με σκοπό την μείωση στο ελάχιστο της οπισθέλκουσας. Επιπλέον, η ρύθμιση της ισορροπίας των φρένων θεωρείται καθοριστική, καθώς η διατήρηση των επιθυμητών θερμοκρασιών και η επίτευξη αυτού του στόχου με την λιγότερη αεροδυναμική αντίσταση συνδέεται άμεσα με την πραγματοποίηση ενός γρήγορου γύρου. Παράλληλα, οι αναρτήσεις των μονοθεσίων ρυθμίζονται αρκετά σκληρά προκειμένου να ανταπεξέλθουν με τα έντονα kerb που χαρακτηρίζουν τα σικέιν της ιταλικής πίστας. Ωστόσο, αυτό το χαρακτηριστικό επηρεάζει σημαντικά την έξοδο από τις αργές στροφές και κατά συνέπεια την φθορά των ελαστικών, η οποία παρατηρείται κυρίως στις έντονες επιταχύνσεις και τα έντονα φρεναρίσματα σε στροφές όπως η 1, η 2 και το Ascari σικέιν.

Λίγα λόγια για την αναμενόμενη φθορά ελαστικών
Όσον αφορά το μοτίβο που παρατηρούμε στις καταπονήσεις των ελαστικών, η φθορά των εμπρός ελαστικών οφείλεται στην υψηλότερη θερμοκρασία του εξωτερικού μέρους του ελαστικού σε σχέση με το κυρίως σώμα του. Η φθορά των πίσω ελαστικών οφείλεται στις συνεχείς επιταχύνσεις που φθείρουν το ελαστικό αν οι οδηγοί είναι πιο επιθετικοί στη χρήση του γκαζιού.
Άραγε ποιοί θα είναι πρωταγωνιστές;
Με βάση τα χαρακτηριστικά της πίστας, αναμένεται η Williams να έχει μια ανταγωνιστική παρουσία, καθώς η αεροδυναμική της φιλοσοφία στηρίζεται στην χαμηλή κάθετη δύναμη με σκοπό την μείωση της οπισθέλκουσας. Παράλληλα, η Ferrari που βρίσκεται στο “σπίτι” της ενδέχεται να φέρει ένα αεροδυναμικό πακέτο που θα την βοηθήσει να παλέψει για την πρώτη θέση στο βάθρο μπροστά στους χιλιάδες tifosi που την υποστηρίζουν. Οπότε, σε αυτές τις δύο ομάδες μπορεί να εστιαστεί η προσοχή των θεατών για πιθανές θετικές εκπλήξεις που μπορούν να προκύψουν όσον αφορά την απόδοσή τους.






























































