Η ζωντάνια του μαγικού κόσμου της Formula 1 μεταφέρεται στην πόλη της φιέστας, την πόλη του Μεξικό. Το αυτοκινητοδρόμιο <<Hermanos Rodriquez>> καλείται να κόψει την ανάσα στους θεατές και τους οδηγούς, όχι μόνο εξαιτίας του γεμάτου δράση τριημέρου που προσφέρει κάθε φορά αλλά και λόγω του υψομέτρου που βρίσκεται η πίστα. Το υψόμετρο των παραπάνω από 2000m φέρνει οδηγούς και μονοθέσια στα όριά τους, σε συνδυασμό με τις υψηλές θερμοκρασίες και τα δυνατά φρεναρίσματα που προκύπτουν από την ευθεία εκκίνησης – τερματισμού μήκους 1,2 Χλμ. Στην αναφερόμενη ευθεία η τωρινή γενιά μονοθεσίων ξεπερνά τα 350 Χλμ/ώρα, ενώ στην εποχή των υβριδικών κινητήρων V6 έχουν παρατηρηθεί και ταχύτητες που αγγίζουν τα 370 Χλμ/ώρα. Όμως η υπόλοιπη διαδρομή έχει αρκετά τεχνικό χαρακτήρα, δυσκολεύοντας την ύπαρξη στενών μαχών σε σημεία πέρα από την στροφή 1 & 4. Έχοντας κατά νου κάποια χαρακτηριστικά της αναμενόμενης αγωνιστικής διαδρομής, πάμε να δούμε ένα αναμενόμενο setup.
Setup
Το πιο έντονο χαρακτηριστικό των μονοθεσίων είναι η έντονη πίσω πτέρυγα, παρά το χαρακτηρισμό ως πίστα με υψηλές τελικές ταχύτητες. Αυτό συμβαίνει, καθώς στο συγκεκριμένο υψόμετρο ο αέρας είναι πιο αραιός, με αποτέλεσμα την λιγότερη επίδρασή του στα αεροδυναμικά φορτία. Αυτό το στοιχείο δυσχεραίνει το έργο των πιλότων καθώς όχι μόνο δεν μπορούν να ακολουθήσουν πολύ κοντά το προπορευόμενο όχημα στο δεύτερο και τρίτο κομμάτι της πίστας χωρίς ιδιαίτερη καταπόνηση των ελαστικών, αλλά μειώνεται και η ψυκτική ικανότητα του αέρα. Για αυτό το λόγο εντοπίζόνται και έντονα αεροδυναμικά πακέτα με περισσότερα ανοίγματα στους αεραγωγούς των φρένων και το κάλυμμα του κινητήρα, σε σχέση με πίστες όπως το Μπακού και τη Μόντσα. Τέλος, έχει παρατηρηθεί από παλαιότερες χρονιές πως η χρήση πιο μαλακών ρυθμίσεων στην ανάρτηση βοηθάει στην έξοδο από τις στροφές χωρίς τον κίνδυνο μεγάλης μεταβολής του ύψους των μονοθεσίων από το έδαφος στις τελικές ταχύτητες και επομένως την ελεγχόμενη φθορά της πλάκας.

Ποια είναι τα φαβορί;
Ο συνδυασμός Red Bull – Max Verstappen φαίνεται να βρίσκεται σε ρέντα, φέρνοντας τα πάνω κάτω στις ισορροπίες εντός της ομάδας του Woking. Παρά την νίκη του πρωταθλήματος κατασκευαστών, η Mclaren έχει ακόμα πολλές ευκαιρίες να χάσει την μάχη για το πρωτάθλημα οδηγών, δεδομένης της φόρμας των οδηγών της το τελευταίο χρονικό διάστημα και της καλύτερης διαχείρισης των ελαστικών υπό πίεση από μεριάς Red Bull. Όσον αφορά το midfield, αναμένονται έντονες μάχες μεταξύ Kick Sauber, Racing Bulls και Williams που έχουν δείξει και διεκδικίσει συχνά πλέον πλασαρίσματα πάνω από την 5η θέση της γενικής κατάταξης. Επιπλέον, η Scuderia Ferrari ίσως μπορεί να παλέψει για το βάθρο, αν βρει τις ρυθμίσεις που θα βολέψουν τους οδηγούς της, όπως φάνηκε και στο Austin. Τέλος, η Alpine ελπίζουμε να μην ταλαιπωρηθεί από μηχανικές βλάβες, φαινόμενο που έχει παρατηρηθεί έντονα την σεζόν 2025 σε ακραίες συνθήκες λειτουργίας των μονοθεσίων.


























































