Με την Mclaren να δείχνει δυνατή στο FP1 και στο FP3 και την Ferrari να κάνει το 1-2 στο FP2 και τις McLaren να έχουν προβλήματα με επαφές στους στενούς δρόμους του Μπακού και τον αέρα να δημιουργεί διάφορα προβλήματα σε όλες τις ελεύθερες δοκιμές οι κατατακτήριες ξεκίνησαν στις 3 το μεσημέρι με θέαμα έτσι ώστε να δούμε ποιος θα πάρει την pole position και να έχει θεωρητικά τις καλύτερες πιθανότητες για την νίκη.
Q1: Kόκκινες σημαίες για όλους
Όταν άναψε το πράσινο στο τέλος του pit-lane οι περισσότεροι είχαν ήδη βγει περιμένοντας για να γράψουν χρόνο για να ξέρουν σε ποια θέση θα βρίσκονται. Με τις πρώτες προσπάθειες να γράφονται 1ος πήγε ο Leclerc 2ος ο Verstappen 3ος ο Norris με τους Lawson και Sainz να συμπληρώνουν την πεντάδα. O Piastri μαζί με τον Antonelli λόγω κόκκινης σημαίας δεν πρόλαβαν στην αρχή να γράψουν χρόνο και ήταν στην ζώνη θέσεων 16-20. Ο Albon στην πρώτη στροφή έστριψε πιο πολύ από όσο έπρεπε με αποτέλεσμα να σπάσει όλη η αριστερή ανάρτηση και δεν μπορούσε να συνεχίσει με αποτέλεσμα την 1η κόκκινη σημαία. Στην επανεκκίνηση ο Piastri έκανε χρόνο και βγήκε από τις θέσεις που δεν συνεχίζουν αλλά με 6:36 να απομένουν ο Hulkenberg κοπάνησε στην στροφή 4 με αποτέλεσμα να χάσει την μπροστά αεροτομή αλλά να μπορεί να επιστρέψει στα πιτ για επιδιορθώσεις και να προκαλέσει 2η κόκκινη σημαία Η έκπληξη ήταν ο Antonelli όπου υπήρχε κακό timing και δεν είχε γράψει χρόνο ακόμη. Στις τελευταίες προσπάθειες όλοι βγήκαν για να πάρουν χρόνο και αυτοί που αποκλείστηκαν στις θέσεις 16-20 ήταν οι Colapinto Hulkenberg Ocon Gasly και Albon με τον Gasly να βγαίνει εκτός και ο Colapinto να κοπανάει γερά στην 4η στροφή και να σπάει το μονοθέσιο με αποτέλεσμα να υπάρχουν 3 κόκκινες σημαίες στο Q1.

Q2: Πάρτε κόκκινες σημαίες και συνιθισμένη έκπληξη
Με καθυστέρηση 3 λεπτών λόγω των επισκευών στις μπαριέρες ξεκίνησε το Q2 για να δούμε ποιοι οδηγοί θα υπάρχουν στις θέσεις 11-15. Με το που άναψε πράσινο φανάρι όλοι βγήκαν για να γράψουν χρόνους και όλοι πλην Sainz Bearman Alonso βγήκαν με τα soft για να έχουν απόλυτη απόδοση και με την έναρξη των πρώτων γύρων ο Bearman προκάλεσε την 1η κόκκινη σημαία για το Q2. Με 12 λεπτά να απομένουν και όλοι να πρέπει να κάνουν έστω έναν χρόνο για κατάταξη όλοι πήγαν στο τέλος του pit-lane και περίμεναν να ανάψει το φανάρι. Με τις πρώτες προσπάθειες να γράφονται 1ος ήταν ο Norris και η πεντάδα αποτελούνταν από τους Verstappen Russell Antonelli και Piastri. Οι τελευταίες προσπάθειες έδειξαν ότι αυτοί που αποκλείστηκαν ήταν οι Alonso Hamilton Bortoleto και Stroll μαζί με Bearman. O Tsunoda στο τέλος πέταξε τον Alonso εκτός Q3. Ο Hamilton δεν μπορεί να ξεφύγει από τις κακές εικόνες των κατατακτήριων τη στιγμή που ο team-mate κάνει ταχύτερα περάσματα σε τομείς της πίστας.

Q3: Μάχη για την Pole και κόκκινες σημαίες για επιδόρπιο
Όταν ξεκίνησε το Q3 όλοι βγήκαν για να γράψουν χρόνο εκτός από τον Verstappen και ο Lawson ανέφερε ψιχάλες στην 2η στροφή πριν ξεκινήσει την δική του προσπάθεια. Με τις ψιχάλες να εντείνονται η 1η προσπάθεια θα έπαιζε τεράστιο ρόλο και αυτοί που κατάφεραν να γράψουν χρόνο πριν βγει η κόκκινη σημαία λόγω σύγκρουσης του Leclerc στις tech-pro στην 15 ήταν οι Sainz, Lawson, Hadjar με τους υπόλοιπους να μην έχουν γράψει χρόνο και 7 λεπτά να απομένουν. Ο Sainz κατά την διάρκεια της κόκκινης σημαίας είπε στους μηχανικούς του να κάνουν τον χορό της βροχής για να βρέξει δυνατά και να μην πλησιάσει κανείς τον χρόνο του. Όταν η διαδικασία επανεκκινήθηκε όλοι βγήκαν για να κάνουν μια προσπάθεια και να γράψουν χρόνο και να μπορέσουν να πάρουν μια καλή θέση. Με την μέση γόμα βγήκαν οι Verstappen και οι 2 RB ενώ όλοι οι άλλοι με τα soft. Ο Piastri, ενώ όλοι πήγαιναν για χρόνο, κοπάνησε στην 3η στροφή και έβγαλε και άλλη κόκκινη σημαία φτάνοντας τις 6 σε επίπεδο κατατακτηρίων. Με 3:40 να απομένουν και όλοι θέλουν να γράψουν χρόνο και ο χρόνος να είναι αρκετός μόνο για μια προσπάθεια ο καθένας. Με το χρονόμετρο να πηγαίνει στο 0 αυτός που χαμογέλασε ήταν ο Verstappen με τον Norris να κοπανάει στην 15 και ο Sainz με τον Lawson να κάνουν εξαιρετικές κατατακτήριες

Άποψη μου: Τόσες κόκκινες σημαίες σε qualifying δεν έχω ξαναδεί ποτέ όσα χρόνια βλέπω Formula 1. Βέβαια κάποιες κόκκινες σημαίες θα μπορούσαν να μην συμβούν λόγω της μη αναγκαιότητας στο περιστατικό του Hulkenberg για παράδειγμα. Θα είναι ένας καλός αγώνας λόγω του ότι το Μπακού προσφέρεται για προσπεράσματα όπως το 2017 που ο Ricciardo και ο Bottas οι οποίοι έκαναν εξαιρετικούς αγώνες.


























































