
Στην εκκίνηση του sprint αγώνα στο Circuit of the Americas (Austin) οι McLaren F1 Team οδηγοί Lando Norris (2η θέση στην εκκίνηση) και Oscar Piastri (3η) εκκίνησαν πολύ καλά.
Ωστόσο, στο φρενάρισμα της στροφής 1, ο Piastri επιχείρησε cut-back (έξοδο/εσωτερική γραμμή) προς τον Norris, ενώ ταυτόχρονα ο Nico Hülkenberg (σε αμαξίδιο της Sauber) κινήθηκε επίσης προς το ίδιο σημείο, με αποτέλεσμα επαφή που σήκωσε τον Piastri στην μια πλευρά και στη συνέχεια τον έστειλε πάνω στον Norris.
Η επαφή είχε ως αποτέλεσμα σοβαρή ζημιά: ο Norris έχασε τον πίσω αριστερό τροχό του, ενώ ο Piastri υπέστη ζημιά στην ανάρτηση.
2. Τηλεμετρία & Ρυθμός οχήματος
- Η ομάδα ανάλυσε ότι ο Piastri «δεν είχε πλήρη σύνδεση με το μονοθέσιο» αυτό το Σαββατοκύριακο, κυρίως λόγω ρυθμίσεων που δεν του επέτρεψαν να εκμεταλλευτεί πλήρως τη δυναμική του αυτοκινήτου του.
- Συγκεκριμένα, η αποστασιοποίηση του Piastri από τον Norris σε καμπύλες και η «αργή» προσπάθεια διόρθωσης μειώσαν την ευελιξία του στην είσοδο της στροφής 1.
- Ο Norris ανέφερε πως «έχασε» χωρίς να έχει τη δυνατότητα αντίδρασης: «Τι άλλο να κάνω; Με χτύπησαν».
- Ο Piastri είπε πως «πήγαμε και οι δύο αρκετά βαθιά στη στροφή» και προσπάθησε το cut-back, αλλά η επαφή τον απέκλεισε.

Στρατηγική και πίσω από τα δεδομένα
- Η θέση στην εκκίνηση (2η για Norris, 3η για Piastri) είχε δημιουργήσει προσδοκίες για δυνατό διεκδικητή στο sprint.
- Ωστόσο, το setup της McLaren δεν απέδωσε όπως αναμενόταν, ειδικά για τον Piastri, ο οποίος μετά τις ελεύθερες δοκιμές ανέφερε ότι δεν ένιωθε «στη ζώνη».
- Το γεγονός ότι το συμβάν συνέβη στην πρώτη στροφή σημαίνει ότι η στρατηγική (όπως διαχείριση ελαστικών, κατανομή ροπών φρεναρίσματος) ουσιαστικά ακυρώθηκε από το σφάλμα αυτού του γύρου — δηλαδή η McLaren δεν μπόρεσε να εκμεταλλευτεί ούτε το ρυθμό ούτε την πίεση που είχε δημιουργήσει.
4. Δηλώσεις & αντιδράσεις
- Norris: «Με χτύπησαν, τι άλλο μπορούσα να κάνω;»
- Piastri: «Δεν έχω δει ακόμη το συμβάν πλήρως. Προσπάθησα να κόψω πίσω, πήγαμε βαθιά και μετά ήρθε το χτύπημα».
- Ο Zak Brown (CEO McLaren) αρχικά κατηγόρησε τον Hülkenberg ως υπεύθυνο («amateur hour driving») αλλά αργότερα αναγνώρισε ότι η ευθύνη δεν ήταν τόσο απλή.

5. Επιπτώσεις στο Πρωτάθλημα & Τι πρέπει να προσέξει η ομάδα
- Η McLaren χάνει πολύτιμους βαθμούς διεκδίκησης του τίτλου, αφού αμφότεροι οδηγοί εγκατέλειψαν στο sprint.
- Ο Piastri παραμένει στην κορυφή της κατάταξης, αλλά η απομάκρυνση του Norris και η είσοδος του Max Verstappen στη φόρμα σημαίνουν ότι η McLaren δεν έχει πλέον περιθώρια για αστοχίες.
- Από τεχνικής πλευράς, η ομάδα πρέπει να επαναφέρει στάνταρ ρύθμισης που έχει αποδειχθεί αξιόπιστη νωρίτερα στη σεζόν, και να αποφύγει τέτοιους πρώτου γύρου κινδύνους — ειδικά με δύο οδηγούς που διεκδικούν τίτλο στην ίδια ομάδα.
6. Συμπέρασμα
Το συμβάν στο Turn 1 του sprint αγώνα στην Austin αναδεικνύει πόσο λεπτές είναι οι ισορροπίες — μία τεχνική απόφαση, ένα setup που δεν «κάθισε», ή ένα ρίσκο στην εκκίνηση μπορεί να ακυρώσει ολόκληρο αγωνιστικό Σαββατοκύριακο. Για τη McLaren, το μήνυμα είναι σαφές: σταθερότητα, λιγότερα ρίσκα, και μεγαλύτερη συνέπεια. Χρειάζεται να αντιδράσουν άμεσα, ειδάλλως το πρωτάθλημα μπορεί να τους ξεφύγει.

























