Με τον Max να έχει κάνει έναν γύρο ακριβώς στο τέλος του Qualifying μιας διαδικασίας με 6 (ρεκόρ) κόκκινες σημαίες και ο Sainz να βάζει με την πρώτη προσπάθεια του την Williams του στη 2η θέση εξασφαλίζοντας μπροστινή σειρά μετά από τον Russell το 2021 στο Βέλγιο το αναμεμιγμένο grid έδωσε ελπίδες για έναν εξαιρετικό αγώνα.
Με τον Max και Sainz στην 1η σειρά εκκίνησης οι εντάσεις καταλάγιασαν με το σβήσιμο των 5 κόκκινων φώτων o Piastri έπεσε πολύ πίσω και τράκαρε στην 5η στροφή κλειδώνοντας τα φρένα ενώ ο Russell αμύνθηκε από τον Tsunoda και οι 6 πρώτοι έμειναν στις θέσεις που ξεκίνησαν και το αυτοκίνητο ασφαλείας για να απομακρυνθεί το μονοθέσιο του Piastri. Τα replay έδειξαν ότι η Mclaren του έμεινε πολύ πίσω λόγω antistall. Όταν το safety car μπήκε μέσα ο Verstappen έφυγε καλά ενώ ο Russell στριμώχτηκε από τον team-mate του και έχασε θέση και από τον Tsunoda. O Sainz κρατήθηκε στην 2η θέση και προσπάθησε να ξεμακρύνει από τον Lawson όπου ο Νεοζηλανδός με την καλύτερη του εμφάνιση ήθελε να πάρει το πρώτο του βάθρου στους στενούς δρόμους του Μπακού. Ο Norris παρόλη την δυναμική της McLaren δεν μπορούσε να περάσει τη Ferrari του Leclerc. Ο Tsunoda στον 10ο γύρο έφαγε την προσπέραση από τον Russell ενώ ο Bearman πήρε πληροφορία από τον μηχανικό του για βροχή σε 20 λεπτά.

Οι στρατηγικές ήταν για 1 pit-stop για αλλαγή από μέση σε σκληρή γόμα στον 19ο γύρο ή στον 32ο γύρο αλλαγή από σκληρή σε μέση γόμα. Ο Antonelli είχε πλησιάσει τον Lawson και προσπαθούσε να περάσει αλλά με καλή τελική η Racing Bulls δεν επέτρεπε στην Mercedes να έχει πολλές ελπίδες για προσπέρασμα μέσα στην πίστα και έπρεπε να σκεφτούν κάτι άλλο για να περάσουν και να διεκδικήσουν κάτι παραπάνω από την 3η θέση. Βλέποντας ότι τα Μερσεντές έμεναν κολλημένα στις θέσεις 4-5 φώναξαν τον Antonelli για αλλαγή ελαστικών στον 19ο γύρο και να έχει πλεονέκτημα undercut. Ο Albon που είχε ένα κακό Σάββατο με την σύγκρουση έπεσε πάνω στον Colapinto πήρε ποινή 10 δευτερολέπτων επειδή ήταν υπαίτιος. Ο Lawson μπήκε στον 21ο γύρο βγαίνοντας οριακά μπροστά από τον Antonelli και η Mercedes του πέρασε στην μεγάλη ευθεία λόγω της δύναμης του κινητήρα και DRS. O Sainz ήταν σταθερά μπροστά στην 2η θέση και είχε αξιόλογο ρυθμό για να μπορεί να μείνει στο βάθρο αλλά στη Williams φοβούμενοι τον ρυθμό του Antonelli κάλεσαν τον Carlos μέσα στον 27ο γύρο για αλλαγή ελαστικών και βγήκε μπροστά από τον Ιταλό οδηγό με φρέσκα ελαστικά. Ο Russell 2ος μετά την αλλαγή του Sainz εκμεταλλεύτηκε τον καθαρό αέρα που είχε για να επεκτείνει το stint του και να κερδίσει την θέση με διαφορά από τον Ισπανό.

Προς το τέλος του αγώνα στους γύρους 35-40 και ενώ οι περισσότεροι είχαν κάνει την αλλαγή των ελαστικών οι Verstappen, Russell, Tsunoda, Norris μπήκαν όσο αργότερα μπορούσαν για να έχουν φρέσκια μέση γόμα και να μπορέσουν να επιτεθούν σε περίπτωση που βγουν σε θέση που δεν ήθελαν. Ο Verstappen με την αλλαγή έμεινε μπροστά και δεν κοίταξε καθόλου πίσω ενώ ο Russell κέρδισε θέση από τον Sainz με το overcut και είχε ρυθμό για να αμυνθεί. Η βροχή δεν ήρθε ποτέ με τον Max να κάνει άλλη μια σπουδαία εμφάνιση και τον Russell να παίρνει την 2η θέση και o Carlos Sainz πήρε το πρώτο του βάθρο με την Williams στην 3η θέση κάνοντας ένα εξαιρετικό Σαββατοκύριακο ενώ ο Antonelli τερμάτισε 4ος ενώ ο Lawson με μια εξαιρετική εμφάνιση πήρε την 5η θέση.

Άποψη μου: Σε μια σπουδαία ευκαιρία για τον Norris να καλύψει την χασούρα μετά από την εγκατάλειψη του στην Ολλανδία δεν τα κατάφερε, περιορίστηκε στην 7η θέση λόγω διάφορων παραγόντων. Ο Verstappen έκανε άλλη μια σπουδαία εμφάνιση και πήρε την 2η σερί νίκη του. Επόμενος αγώνας η Σιγκαπούρη στο τριήμερο 3-5 Οκτωβρίου.


























































