Με την ύπαρξη ενός κανονικού αγωνιστικού format χωρίς sprint races, οι οδηγοί και οι ομάδες είχαν όλο τον χρόνο στην διάθεσή τους να εξερευνήσουν τις συνθήκες της πίστας και να ρυθμίσουν τα μονοθέσια κατάλληλα για κατατακτήριες και αγώνα. Η πίστα του Μεξικό θεωρείται πως έχει μεγάλο βαθμό εξέλιξης καθώς η σκόνη και η απουσία επιπλέον αγώνων στο ίδιο αγωνιστικό τριήμερο κάνουν κάθε πέρασμα διαφορετικό από το προηγούμενο. Στις ελεύθερες δοκιμές υπήρχαν αρκετές ανακατατάξεις με την έκπληξη να αποτελούν οι Ferrari. H Scuderia Ferrari και η Mercedes αποτέλεσαν τις ομάδες που είχαν τουλάχιστον ένα οδηγό τους στην πρώτη τριάδα των ελεύθερων δοκιμών. Επομένως, ας δούμε αν τα αποτελέσματα αυτά ίσχυαν και στις κατατακτήριες.

Q1: Υψηλή θερμοκρασία οδοστρώματος και πολλές διορθώσεις

Στο πρώτο μέρος των κατατακτήριων δοκιμών όλοι οι οδηγοί προσπαθούσαν να βρουν τα όρια της πίστας. Ο Bortoleto και ο Hamilton ήταν οι πρώτοι που στο τρίτο μέρος της πίστας πριν την είσοδο στο στάδιο “γλιστρήσαν” επάνω στο kerb, με τον πρώτο να χάνει το γύρο του λόγω ορίων πίστας. Ο Verstappen φάνηκε να μην ήταν ευχαριστημένος με το στήσιμο του μονοθεσίου του, με την ανωμαλία οδοστρόματος στην στροφή 9 να προκαλεί αποσταθεροποίηση και μικροδιορθώσεις στο τιμόνι. Ωστόσο κατάφερε να κάνει έναν ικανοποιητικό γύρο για να περάσει στο Q2. Ο επικεφαλής του πρωταθλήματος οδηγών, Oscar Piastri, ζορίστηκε περισσότερο από το επιθυμητό, με αποτέλεσμα την χρήση δύο set ελαστικών για την πρόκριση στην επόμενη φάση των κατατακτήριων δοκιμών, ενώ ο Alex Albon παραπονέθηκε για προβλήματα με τα φρένα του και αποκλείστηκε από την συνέχεια.

Εκτός από το Q2 οι Bortoleto, Albon, Gasly, Stroll, Colapinto, με το όριο για την πρόκριση στο Q2 να είναι στο 1:16:961.

Q2: Καλύτεροι γύροι, μικρότερα περιθώρια λάθους

Όσο η πίστα στρωνόταν με λάστιχο, οι χρόνοι έπεφταν σταθερά έως και 4 δέκατα. Οι πρώτοι γύροι του δεύτερου μέρους των κατατακτήριων δοκιμών πραγματοποιήθηκαν με χρησιμοποιημένα ελαστικά από το Q1 για το μεγαλύτερο μέρος των οδηγών, με την στροφή 5 να αποτελεί το σημείο προσοχής για τους πρωτοπόρους. Ο Liam Lawson δεν μπορούσε να δαμάσει την Racing Bull του και παρά την χρήση 2 σετ ελαστικών ο χρόνος του δεν ήταν αρκετός για την συνέχεια της διαδικασίας. Ο Oscar Piastri συνέχισε να μην μπορεί να βρει την ισορροπία του μονοθεσίου του, σε αντίθεση με τον Lando Norris που τερμάτισε πρώτος στο δεύτερο μέρος μπροστά από την Ferrari του Charles Leclerc, ο οποίος απέδειξε πως η Ferrari μπορεί να διεκδικήσει την πρώτη θέση στην εκκίνηση της Κυριακής. Παράλληλα, ο Max Verstappen δεν μπόρεσε να βρει λύση στην απώλεια ισορροπίας στην στροφή 9, παρά την πραγματοποίηση ενός χρόνου ικανού για την πρόκριση στο Q3. Η Aston Martin χρειαζόταν να σηκώσει αρκετά το πόδι από το γκάζι στο σύμπλεγμα στροφών 7 έως 11,όπως φάνηκε από τον γύρο του Alonso, γεγονός που την έβγαλε εκτός συνέχειας για το Q3.

Εκτός από την διαδικασία οι Tsunoda, Ocon, Hulkenberg, Alonso και Lawson, με την διαφορά του 1ου και του 15ου μόλις στα 8 δέκατα του δευτερολέπτου και τον χρόνο αναφοράς στο 1:16:787.

Q3: Όλα στο maximum για την pole position

Το Q3 ξεκίνησε με τον George Russell να δίνει άθελα του slipstream στον Max Verstappen, βοηθώντας τον στο πρώτο τμήμα του τρίτου μέρους των κατατακτήριων δοκιμών. Η Scuderia Ferrari εντυπωσίασε καθώς αποδείχθηκε άξιος ανταγωνιστής των Mclaren για την μάχη της πρωτιάς, με τους Hamilton και Leclerc να επιβεβαιώνουν τα καλά τους αποτελέσματα στις ελεύθερες δοκιμές. Κατά την διάρκεια της διαδικασίας, ο George Russell παραπονέθηκε για την απόδοση των πίσω ελαστικών της Mercedes του, γεγονός που τον εμπόδιζε στο να βρει περισσότερο χρόνο στο τρίτο και πιο τεχνικό τομέα της πίστας από τον ανταγωνισμό του. Με τον χρόνο στο 1:30 πριν τη λήξη της διαδικασίας, όλοι οι οδηγοί βγήκαν ξανά για την ολοκλήρωση γύρου. Δεν παρουσιάστηκαν προβλήματα κίνησης ούτε καθυστερήσεων, με την διαδικασία να κυλάει ομαλά, ενώ ο Max Verstappen κρατούσε με νύχια και με δόντια την RB του ανάμεσα στα όρια της πίστας στο δεύτερο τομέα. Οι Mercedes δεν μπόρεσαν να πραγματοποιήσουν ισάξια αποτελέσματα των ελέυθερων δοκιμών, οπότε μείναν μακριά από την διεκδίκηση των πρώτων σειρών της εκκίνησης. Οι Mclaren και οι Ferrari έδειξαν τα φαβορί στον ρυθμό ενός γύρου με τον Leclerc και τον Norris να είναι γρηγορότεροι των ομόσταβλών τους σε όλη την διαδικασία. Ο Lando Norris κέρδισε την πρώτη θέση της εκκίνησης με χρόνο 1:15:586, σχεδόν 3 δεύτερα του δευτερολέπτου μπροστά από τον μονεγάσκο.

Ο μονεγάσκος θύμισε τον καλό του εαυτό στο Q3.

Η κατάταξη του Q3: Norris, Leclerc, Hamilton, Russell, Verstappen, Antonelli, Sainz, Piastri, Hadjar, Bearman.

Οι Ferrari είχαν διαφορά κάτω από δέκατο ανάμεσα τους, γεγονός που αξίζει προσοχή για τον αυριανο αγώνα. O Smooth Operator θα εκκινήσει 5 θέσεις πιο πίσω λόγω του συμβάντος με τον Antonelli στο Austin, ενώ ο Piastri έχοντας διαφορά σχεδόν 6 δέκατα από τον αντίπαλό του στο πρωτάθλημα οδηγών και τον Verstappen 2 θέσεις πιο πάνω θα πρέπει να είναι πιο επιθετικός για να καταφέρει να διεκδικήσει καλύτερο αποτέλεσμα από τους κοντινούς ανταγωνιστές του για τον τίτλο. Τέλος, η διαφορά 1ου και 10ου ήταν κάτω από δευτερόλεπτο, άρα περιμένουμε μεγάλες μάχες στον αγώνα της Κυριακής.


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *