Μετά το επεισοδιακό GP του Las Vegas, η αγωνιστική δράση επανέρχεται στο Qatar και στην αγωνιστική διαδρομή Lusail International, μήκους 5,419m. Σε αντίθεση με τις άλλες πίστες στο φετινό καλεντάρι, ο σχεδιασμός της πίστας είχε ως γνώμονα τους αγώνες μοτοσυκλετών με αποτέλεσμα τις συνεχόμενες καμπές υψηλής ταχύτητας και την έλλειψη φουρκετών. Με αυτό το χαρακτηριστικό, δεν παρατηρούνται έντονα σημεία φρεναρίσματος πέρα από το τέλος της ευθείας εκκίνησης-τερματισμού, ενώ η φθορά των ελαστικών είναι σημαντική καθώς οι υψηλές ταχύτητες στις στροφές και η τραχύτητα της ασφάλτου προκαλεί πολύ υψηλά φορτία. Αυτό φαίνεται και από την προσέγγιση της Pirelli που ορίζει το ανώτατο όριο χρήσης κάθε διαθέσιμης γόμας στους 25 γύρους για όλο το τριήμερο. Αυτό το στοιχείο θα προστέσει επιπλέον δουλειά στις ομάδες, καθώς η ύπαρξη 2 υποχρεωτικών pit stop θα έχει ενδιαφέρον από πλευρά στρατηγικής.
Setup
Σχετικά με το στήσιμο των μονοθεσίων οι ομάδες θα επιλέξουν κάποιο στήσιμο κοντά στα χαρακτηριστικά της Βαρκελώνης. Τα αεροδυναμικά πακέτα θα προσφέρουν την μεγαλύτερη δυνατή σταθερότητα, με μεγάλες κλίσεις στις αεροδυναμικές πτέρυγες. Αυτό το χαρακτηριστικό ενισχύει και τη λειτουργία του DRS, που γίνεται πιο αποτελεσματικό και θα προσφέρει θέαμα στην μεγάλη ευθεία 1km. Σημαντική παράμετρο αποτελεί και η ύπαρξη σκόνης στην πίστα που θα δυσκολέψει τους οδηγούς στην διαχείριση των ελαστικών. Επιπλέον, οι ομάδες θα χρειαστεί να σκληρύνουν τις αναρτήσεις για να περιορίσουν το roll και να μεγιστοποιήσουν την σταθερή λειτουργία του πατώματος. Τέλος, μετά την στενή παρακολούθηση των ομάδων από την FIA για την διαχείριση της φθοράς της πλάκας στο πάτωμα των μονοθεσίων, χρειάζεται προσοχή στις στροφές 12 – 14 όπου θα είναι ιδιαίτερα φορτωμένα τα μονοθέσια με κάθετη δύναμη.

Ποιος θα είναι το φαβορι;
Η προσοχή θα είναι στραμένη σε 3 ομάδες: Mercedes, Mclaren και Red Bull. H Mercedes έχει την δυνατότητα σε τέτοιες πίστες να είναι γρήγορη, όπως αποδείχθηκε και από το περσινό GP καθώς και από την καλή ταχύτητα που παρουσιάζει στους τελευταίους αγώνες. Η αγωνιστική διαδρομή προσφέρει μεγάλο πλεονέκτημα στην Mclaren που έχει το πιο σταθερό αεροδυναμικό πακέτο του ανταγωνισμού και είναι και η πιο αποτελεσματική στην διαχείριση των ελαστικών. Βέβαια, περιμένουμε να δούμε πως η ποίνη από το Las Vegas θα επηρεάσει την ρύθμιση των μονοθεσίων, αφού μιλάμε πάλι για τριήμερο με Sprint. Τέλος, η Red Bull μπορεί να κάνει κάποια έκπληξη, αφού είναι μια πίστα που έχει κερδίσει αρκετές φορές ο Max Verstappen. Ωστόσο, χρειάζεται να βρει την σωστή ισορροπία για να νιώσει άνετα, στοιχείο που πολλές φορές δεν έρχεται στην φετινή Red Bull ακόμη και στο τέλος του αγωνιστικού τριημέρου.


























































