Μετά την λήξη του GP στο Λας Βέγκας, εμφανίστηκε μία είδηση που σόκαρε υποστηρικτές των Papaya αλλά και του συνόλου της F1: Οι Mclaren αποκλείστηκαν από τον αγώνα της Κυριακής λόγω εκτεταμένης φθοράς της ξύλινης πλάκας. Έχοντας συναντήσει ξανά το συγκεκριμένο πρόβλημα για τις ομάδες με την Ferrari του Lewis Hamilton στο GP της Κίνας, παρατηρήθηκαν κάποια στοιχεία που προκάλεσαν αυτή την αστοχία.
1ο στοιχείο: Αγωνιστικό τριήμερο με Sprint
Η αναφορά της Κίνας γίνεται, καθώς εκείνο το αγωνιστικό τριήμερο περιελάμβανε και αγώνα Sprint, όπως αυτό του Λας Βέγκας. Αυτό τι σημαίνει; Πως οι ομάδες έχουν πολύ λίγη ώρα για δοκιμές, μιας και υπάρχει μόνο μία περίοδο ελεύθερων δοκιμών κατά την διάρκεια του τριημέρου, με αποτέλεσμα την λήψη ελάχιστων δεδομένων για το σωστό και ακριβές σετάρισμα των μονοθεσίων. Το γεγονός αυτό μπορεί να οδηγήσει σε εντελώς λάθος κατεύθυνση στο στήσιμο, οδηγώντας οδηγούς και ομάδες ή στην αλλαγή εντελώς του setup ή στην πραγματοποίηση λαθών που οδηγούν σε αποκλεισμό. Αυτό σε συνδυασμό με την έλευση του GP στην πόλη του τζόγου τόσο αργά στην διάρκεια της σεζόν μεγενθύνεται, καθώς οι ομάδες χρησιμοποιούν ήδη παραγώμενα αεροδυναμικά μέρη, με τροποποιήσεις για την πίστα και όχι εντελώς καινούρια αεροδυναμικά στοιχεία, αποσκοπώντας στην εξοικονόμιση πόρων. Σίγουρα αυτές οι τροποποιήσεις δεν γίνονται στην τύχη, αλλά δεν έχουν τον ίδιο βαθμό λεπτομέρειας σε σχέση με ένα εντελώς νέο παραγώμενο εξάρτημα.
2ο στοιχείο: Χαρακτηριστικά μονοθεσίου με επιτυχίες αλλά και ρίσκα
Τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το στήσιμο της MCL39 είναι το ισορροπημένο αεροδυναμικό πακέτο και η πολύ καλή διαχείριση των ελαστικών της. Αυτό προκύπτει από δύο παράγοντες: Ο πρώτος είναι η διαμόρφωση της γεωμετρίας της ανάρτησης με εξαιρετικά πολύ anti-dive (η αντίσταση του μονοθεσίου να “βουτάει” τα μούτρα στα φρένα) και ως συνέχεια αυτού η μικρή διακύμανση του ύψους λειτουργίας του πατώματος. Με το ποσοστό anti-dive να πλησιάζει σε ορισμένες περιπτώσεις το 100% το μονοθέσιο απέκτησε ένα πολύ σταθερό αεροδυναμικό πακέτο ακόμα και στα έντονα φρεναρίσματα. Ωστόσο, στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν δίνει την ελευθερία στο πίσω μέρος να σηκώνεται κατά το φρενάρισμα, με αποτέλεσμα την συνεχή φθορά της πλάκας.

3ο στοιχείο: Monza spec με τροποποιήσεις σε μπροστά και πίσω φτερό, αλλά κρατώντας μόνο τις μεγάλες τροποποιήσεις στο μπροστά
Όπως συζητήθηκε και πριν την έναρξη του τριημέρου οι περισσότερες ομάδες έφεραν το αεροδυναμικό πακέτο που χρησιμοποιήθηκε στην Monza και πραγματοποίησαν αλλαγές σε αυτό. Η Mclaren έκανε αλλαγές και στις δύο πτέρυγες, τριμάροντας μεγάλο μέρος των αεροδυναμικών στοιχείων για την εύρεση μεγαλύτερης τελικής ταχύτητας, προσπαθώντας να διατηρήσει την ισορροπία. Ωστόσο, και οι δύο οδηγοί της προτίμησαν να κρατήσουν αυτή την έκδοση μόνο για την μπροστά πτέρυγα, προκειμένου να έχουν παραπάνω ισορροπία στο μονοθέσιο. Αυτό πιθανότατα, χωρίς να ξέρουμε για ενδεχόμενες αλλαγές στο πάτωμα, μπορεί να οδήγησε στην αύξηση της κάθετης δύναμης στο πίσω μέρος του μονοθεσίου σε σχέση με το μπροστά, πιέζοντας το πίσω μέρος πιο κοντά στο έδαφος.
Το αποτέλεσμα; Η εκτεταμένη και μη υπολογισμένη φθορά της πλάκας στο πίσω μέρος της και όχι στο μπροστά
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά της MCL39 και οι τροποποιήσεις που πραγματοποιήθηκαν σε αυτή φανερώθηκε κατά την διάρκεια του αγώνα της Κυριακής. Τα μονοθέσια της Mclaren “έπιαναν” στο έδαφος σε κάθε σημείο της πίστας που υπήρχε υψηλό αεροδυναμικό φορτίο λόγω των υψηλών ταχυτήτων, πετώντας συνεχώς σπίθες πολύ περισσότερες σε σχέση με τον ανταγωνισμό και κυρίως στο πίσω μέρος του πατώματος. Οι φθορές που ήταν εκτός ορίων ήταν πολύ μικρές (της τάξης των 0,1 – 0,2mm). Ήταν όμως αρκετές για τον μηδενισμό των Lando Norris και Oscar Piastri σε ένα πολύ κομβικό σημείο του πρωταθλήματος.

Πηγαίνοντας τώρα στο Qatar και με 2 Gran Prix να απομένουν η τράπουλα ανακατέβεται συνεχώς. Η Mclaren νιώθει την απειλή του Max Verstappen και της Red Bull για το πρωτάθλημα οδηγών, όπως φανερώθηκε στην Βραζίλια όπου η Mclaren πίεζε το όριο των κανονισμών για το ίδιο ακριβώς πρόβλημα. Άραγε η στενή παρακολούθηση από τις άλλες ομάδες και από την FIA θα δημιουργήσει επιπλέον προβλήματα;


























































